Extended Network Banners

Isnin, 1 Februari 2010

senget

urm..mahu nulis apa ya pagi nie??
urm,subuh2 ag da de msg dr sumone..
urm..ok la..xbadmood pon ok..jgn esau..cume sesaje jek kot
angin moody mai.leh centue?
.isk2..soey..urm..yelah..jp ag mood ok smula naa~..
huh..
urm,smlm kan..ku ader nonton satu rancangan nie..
rancangan nie kesah tentang lelaki y b'Poligami..
ku sangat tertarik dgn topik ini..
hehe..bukan sbb aku nie sokong org laki berpoligami..
aku paling anti poligami..xsuke..tetap xsuke..
zaman skrg nie aner ader wanita y sgp berpoligami..
tp aku tertarik sb,rancangan nie diek menebual anak2 y ayah diorg kawen 2,3,4 nie..
urm,bese nyer kite cume dengar luahan hati dari si isteri jek kan sal masalah2 mcm nie..
kali nie,rancangan tue membuat temu bual bersama si anak pula..
hehe..sangat menarik minat ku..huhu..

luahan si anak dalam situasi nie sangat menarik minat ku jgk..
huh..budak kecik y menjadi mangse kepada penceraian,masalh rumah tangge mcm nie,
mgkn akan menyebabkan sesetengah kanak2 mengalami gangguan emosi,mental dan sbgnya..
urm,knape si ayah xpernah pon terfikir tentang masalah y akan di hadapi mendatang??
huh..kalau lah dikatekan poligami itu sunnah nabi,tp mengape perkara sunnah y laen tidak di ikuti??
urm,kasihan si ank kecil y tidak tahu ape2,
terpakse berkongsi ayah dgn org laen..
urm,si ayah hanye pandai memberi kate2 aje..sanggup kawen 2,3 4 dan berlaku adil..
dimanakah keadilan apabila telah beristeri 2,3???
urm..ntah la kan..lelaki,kebanyakan seme same jek..
huh..ter emo la plak..tp tue lah,kasihan si ank kecil..urm..

ade jgk si isteri no2 menuduh si isteri y 1 xpandai jage suami..
dan inginkan si suami sbg hak nye sahaja..tp bagaimana pula dgn si ank kecil itu??
ank kecil itu hny mampu menangis..sedang kan laki itu adalah ayahnya..
urm,perempuan kenape lah sanggup berkahwin dgn laki org??...
urm,dah la ambil hak org,xpandai pulak na ucap terima kasih..
di maki dihamun di herdik lagi kepade si isteri tua adalah..
urm..ape lah manusia zaman skrg..
xpernah na bersyukur dgn apa y da ade...
urm..sblm kawen bukan men lagik berjanji xkesah di bermadu,
tp bila sudah kawen,mahu dipulun nye pulak seperti hak nye sahaja..
kasihan si anak kecil..si ibu nye memg sudah kasihan..
tp si ank kcil,bgimana pula??pasti pelajaran akan terganggu..
urm..
ntah laaa..no komen dah sal hal2 mcm nie..

(senyap dan terdiam termenung seketika..)
renung2kan lah..

4 ulasan:

Jijahh @ f.k berkata...

memacam sebab musabab .. setiap sorang ada sebab tersendiri .. kita mungkin tak tahu apa yg berlaku .. ape pun harapnya takkan terjadi dalam hidup ini perkara yg sebegini ..

p.s : naik julin mata membacanye .. cube besokan sikit tulisan nye tu .. .. heheh tambah rabun jijah kang

butterfly berkata...

tp dlm kes ini mcm xdek sebab musabab nyer la...hehe... y jd mangse ank2..
xgtue??urm..sgt kecewe dgn si ayah y berkawan2,3,4...
xsuke2...xsuke2..
huhuhu... ter emo plak...=)

urm,tp memg btol kan..
lau da amik hak org tue, kadar la diri tue..ini tidak...
huhu...urm,ntah la kan..hehe...

ok2,jijah..nti kite besorkan tulisan kat blog kite k..makasih sb sudi membace n komen blog kite..
senyum sokmo deh! =)

Tanpa Nama berkata...

hehhe umitw spe sumone tu..haha...bagus la..ye laaa kecik sgt tulisan ni ain ...juling gak mate umi nk bc..lame xziarah blog ain..

butterfly berkata...

huhu..
sumone?urmm..xdek sape2 la umi..
urmm..makasih sb sudi ziarah blog y ngarut jek nih..hua2

jomm santai2 dengar lagu~