Extended Network Banners

Khamis, 31 Disember 2009

cinta y terpendam~

kisah tentang temanku~

"andai itu suratan takdir, aku redha dengan keentuan ilahi..", itulah kata-kata terakhir zarul setelah mengetahui bahawa selama ini bukan hanya dia yang memendam rase akan tetapi gadis yang dicintainya turut punya rasa yang sama sepertinya.

natasya, seorang gadis desa yang sederhana, berbudi pekerti mulia dan nilai ketimuran yang tinggi. walau rupanya tidak seindah pekertinya, namun inilah wanita bertuah yang memiliki cinta seorang lelaki bernama zarul.
mereka berkawan sejak dibangku sekolah lagi..apabila tamat UPSR, zarul menyambung pelajarannya di sek.men.ugama tarbiah mardhiah, dan sejak itulah dia mula berutus surat dengan natasya. namun pada awalnya mereka hanyalah sahabat yang tak punya apa-apa rasa antara satu sama lain.

masa telah mengubah segalanya..ketika di usia 14 tahun, suatu kesulitan telah melanda hidup zarul yang membuatkan jiwanya punah. pada ketika itu hanya natasya seorang sahaja sahabatnya, yang sering memberi sokongan dan nasihat buat dirinya. tanpa disedari kesulitan yang menimpa zarul telah membibitkan rasa kasih dan cinta antara mereka berdua. sejak itulah zarul jatuh cinta kepada natasya.

masa pantas berlalu, dan kini zarul dan natasya sudah pun menghabiskan zaman persekolahan mereka. pada hari keputusan SPM diumumkan teringat zarul akan isi kandungan surat yang pernah dikirimkan natasya padanya, "rul, nanty kita masuk tingkatan enam sama-sama ya..". zarul tersenyum mengingatkan janji mereka itu dan tidak sabar untuk meneruskan pelajarannya di tingkatan enam bersama cinta hatinya.

hari demi hari berlalu, apabila zarul mendapat tawaran untuk melanjutkan pengajian di tingkatan enam, dia turut menerima sekeping warkah dari natasya yang mnyatakan dia tidak dapat menunaikan janji mereka dan meminta zarul menunaikan janji itu. zarul menunaikan janjinya.

pada tahun pertama prestasi pelajaran zarul tidak memuaskan.dan khabar tentang pelajaran zarul y kurang memuaskan ini telah di ketahui oleh natasya.Apabila mendapat khabar tentang itu,natasyatelah mengajak zarul untuk bertemu setelah hampir tujuh tahun tidak pernah bersua muka. tidak banyak bicara yang meniti bibir mereka semasa pertemuan itu, mungkin kerana terlalu rindu atau mungkin kerana masing-masing malu untuk mengungkapkan kata.

kini cume tinggal lagi beberapa bulan sahaja untuk zarul menduduki peperiksaan STPM.
dia berusaha keras untuk mendapat keputusan cemerlang..akhirnya,STPM telah pun tamat dan zarul telah mendapat keputusan y amat cmerlang dan menjadi pelajar terbaek di sekolahnya.

khabar gembira itu telah di khabarkan kepada natasya melalui telefon...
begitue gembiranya hati natasya ketika mendengar suara zarul y di dalam kegembiraan..

selang beberapa hari dari keputusan STPM keluar,natasya telah memberitahu zarul bahawa hatinya sudah dimiliki, dan zarul tidak melakukan apa-apa malah zarul turut mengada-adakn cerita bahawa dia juga sudah berpunya walaupun sebenarnya hatinya itu milik natasya, hatinya musnah dek pengakuan natasya itu namun dia rela demi kebahagiaan insan yang paling dia cintai.

sejak dari itu mereka kurang berhubung. namun cinta zarul tidak pernah berubah. setelah dua tahun natasya bersama kekasih hatinya, mereka membuat keputusan untuk mengikat tali pertunangan. ketika natasya menyampaikan hasrat hatinya ini kepada ibunya, ibunya sempat bertanya, "bagaimana dengan zarul?", natasya menjawab, "tak tahulah ummi, dia tak pernah cakap yang dia sukakan na.".

setelah tiga bulan bergelar tunangan orang,di usia hampir 23 natasyamerasakan kini sampailah masa untuk mereka meninggalkan zaman bujangnya dan berumah tangga. malam sebelum natasya diijab kabulkan, zarul menelefon natasya buat kali terakhir sebelum dia bergelar isteri orang. setelah selesai mengucapkan tahniah, hatinya tergerak untuk memberitahu natasya tentang perasaannya kepada natasya, dan tasya turut menyatakan bahawa selama ini dia juga memendam rasa yang sama tetapi dia hanya menunggu kata-kata keramat ini datang dari mulut zikri. namun kini semuanya sudah terlambat, kerana esok dia akan menjadi isteri kepada tunangannya.

semenjak itu, zarul tidak lagi menghubungi tasya kerana bimbang akan merosakkan rumah tangganya. zarul pergi ke borneo membawa hati yang luka dan demi melupakan semua kenangannya. namun hingga kini dia belum dapat menggantikan tempat natasya, dan dia pernah berjanji, yang dia sanggup menerima natasya walaupun dia telah bergelar janda.

zarul redha dengan semua ini, dan hingga kini dia masih menanti. bila dia dikatakan bodoh oleh teman-tamannya yang tahu akan cerita hidupnya ini, dia menjawab, "cinta yang terpendam itu lebih terpelihara kesuciannya berbanding cinta yang selalu terungkap yang memungkinkan kata-kata cinta yang manis itu menjadi tawar kerana telah sering menyapa telinga dan kadang-kadang susah untuk dinilai keikhlasannya."

zarul sentiasa membace nasihat2 dan pesan yg sering tasya perkatakan di dalam setiap surat kirimannya..tasya sering mengingatkan setiap kali 1muharam menjelma,dipesannya zarul supaya menunaikan solat taubat..sentiasa memberikan kata2 semangat kepada zarul..dan juga sentiasa mengingatkan zarul tentang pendekatan diri kepada Allah s.w.t~
Oleh kerana sikap dan sifat tasya y sering mengambil berat dan mengingatkan zarul tentang hal2 y berkaitan dengan ugamalah y menyebabkan zarul terpaut hati pada tasya...
walaupun tasya seorg gadis y sedeehana dan kecantikan nya tidaklah secantek erra fazira,akan tetapi,tasya mempunyai hati y cantik..pandai menjaga setiap tutur katanya,pergaulannya,auratnya serta solatnya... pendek kate,tasya mempunyai ciri2 wanita solehah y sesuai di jadikan teman sehidup semati... =)

walaupun kini masih ramai gadis y mempunyai penampilan y menarik dan raut wajah y cantik inginkan zarul,tetapi hati zarul sukar untuk menerimanya..Kini,zarul hanya menunggu dan sentiasa berdoa agar pintu hatinya akan terbuka untuk seorang gadis y solehah..y bisa menjadi ibu y baek terhadap anak2 zarul dan menjadi isteri y baek untuk zarul~insyaAllah~

semoga zarul di pertemukan jodohnya~insyaAllah~

Ahad, 27 Disember 2009

bgitu mudah~

btol ke no money no friends??
urm,ntah la kan..ku pon xpasti..
yg pasti,manusia akan mudah berubah
apabila mereka mendapat kesenangan...
mengape sesetengah manusia seringkali membuat
keputusan tanpe usul perikse?
mengape ade insan y mcm nie??
mengape ade insan y masih lagi mahu lari dari masalah?
urmm..i dont know lah..kite knelah tny tuan empunye diri kan..
tp ku de sedikit kesal la dgn sikap teman ku ini...
urm,if die na mrah akan diriku pon ku xkesah...mrah lah..
peduli ape kan..yg penting,mungkin die rase diri ku y bersalah dalam hal nie..
sorry lah if ku y salah eh..
tp aku bukan buat ape2 pon,just aku menanyakan kenape..
dan mengape dirimu buat mcm tue..
tu aje..urm,ag pon,mende tue bukan ku y siasat..
tp sumone told me about that~ bukan ku y pergi terhegeh2 cari org tue
dan pergi bertanye kat orang tue sal ape y menjadi punce segale hal nie..
ku bertanye kan pd dirimu knape dn ape sbb berbuat bgitue..
...ku cume mahukan kepastian dan jwpn y sbnr dr mu..itu sahaja..
ku xpernah pon ceritekan tentang ape y da berlaku kepade org laen..
tp mengape plak die lakukan sebegitu pade ku eh??
urm,...agak tertanye2 jgk lah...ku pon bukan kisah dgn ape y die lakukan..
cume ku nak tahu kebenaran..itu sahaja..mengape dan kenape..
itu pon salah ke?mengape terlalu byk alasan
y diberikan utk menjawab pertanyaan ku itu eh??
(pikir sejenak..hahaha)senget~
biorlah ape na berlaku..die ase na jejaskan persahabatan kitorg di sbb kan hal nie pon,
itu hak die..ku dah cube utk lupekan ape y die da wat tue..
tp bl die wat ku cam nie..ku jd mls na btulkan keadaan...
its up to u dear...(huk2,senget je na pujuk org y da wat mcm tu kat ku)
atleast ku de usaha na btulkan balik persahabatan
kitorg y agak huru hare la kot dr sikap die tue..
urm,ok lah..ape2 pon semoge anda edup bahagia dgn care mcm tue...
beselah kan,masalah mcm nie memg slalu kite dgr kan..
bukan nye jarang kite jmp mslh mcm nie..
urm,its up to u lah..smpi bl na jd mcm tue,itu hak anda...
na truskan menipu pn itu hak anda..ahahaha..
bl da senang cket,mbe lame di tgglkan kan...huuuuu~
sangat di terime alasan anda tue~ =)
senyum-senyum slalu ok..
semoga hidup anda sentiase dlm lindungan rahmaatnya~

Jumaat, 25 Disember 2009

sweet

eskrem,dapnyer..hehe..
ice-cream..dap2..
bersantai bersame sundae chocolate~ =)
tetibe terase na mam eskrem..
smalam kuar na mam eskrem,
tp after lunch,kenyang la plak..so,x p la beli~
arinie kuar ternampak pulak eskrem..
mcm besh la plak..na order sundae strawberry,
tp mulut plak terlepas ckp sundae chocolate~ =)
xpe lah,sundae chocolate pn besh jgk..~
(terlajak keter leh undo,terlajak kate??memg kne taekwando)
dush2..hehe..huk2 =p

takecare always
happy always
senyum sokmo
good luck
..baik baik slalu des
..

Khamis, 24 Disember 2009

=)


Kasih dengarlah hatiku berbicara,Kasih izinkan diriku bertanya
Bisakah cinta bersemi,Mengundang restu Ilahi
Adakah bahgia yang diimpi,Menjadi satu realiti.

Kasih ku sedari kekurangan diri,Kasih ku insafi kelemahan diri
Ku ingin sunting dirimu,Menjadi permaisuri hatiku
Sebagai isteri yang berbudi,Kebanggaan para suami

Wanita hiasan dunia,Seindah hiasan adalah wanita solehah
Yang akan membahagiakan,Syurga dalam rumahtangga

Hanya itu yang ku inginkan,Dari insan yang amat kusayang

Damaikanlah resah hatiku,Aku rindu kasih dan sayangmu
Terimalah seadanya,Akulah hiasan pelamin hidupmu

Andainya tiada jodoh,Untuk ke singgahsana
Ku pasrahkan segalanya,Kerna takdir yang akan menentukan

....Impian kasih....

impian kasih
~inteam~

"Dan kahwinkanlah orang-orang bujang (lelaki dan perempuan) diantara kamu, dan orang soleh daripada hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurnia-Nya, kerana Allah amat luas (rahmat dan limpah kurnianya)." (An-Nur:32)

“Katakan(wahai Muhammad) kepada orang lelaki yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka. Sesungguhnya Allah amat mendalam pengetahuanNya tentang apa yang mereka kerjakan. Dan katakanlah kepada perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada melihat yang haram) dan memelihara kehormatan mereka."

takecare always
happy always
senyum sokmo
good luck
..baik baik slalu des
..

Ya ALLAH Tuhan yang Maha PEMURAH,
PERMUDAHKANLAH PERJALANAN KEMBARA ILMUKU,
DAN JADIKANLAH AKU HAMBAMU YANG ALIM,
BERAMAL DENGAN ILMU YANG KU PELAJARI.
DAN TEMUKANLAHKU DENGAN CINTA SEJATIKU ……amiin…

....


Kepercayaan merupakan modal dalam
menjalinkan hubungan
baik dengan orang lain.
Setiap orang akan memberikan
penilaian y
bermacam-macam t'hadap orang lain.
Penilaian ini
akan menentukan kekuatan sesuatu hubungan.
urm,sejauhmana orang laen
dapat menerima diri kita sangat tergantung
bagaimana Anda
mampu membangun kredibilitas diri dan terhadap jalinan hubungan. Demikian halnya, konflik t'jadi antarkelompok y berbeza kepentingan seringkali disebabkan mulai pudarnya bangun kepercayaan diantara pihak masing-masing...Apa pun komitmen y ditunjukan dan dilakukan tidak akan memberikan impak positif t'hadap pihak laen utk menyelesaikan konflik y terjadi. Membangun kepercayaan diibaratkan bangunan rumah yang memiliki tiang2 y kukuh. Salah satu tiang itu runtuh akan berpengaruh terhadap kekuatan bangunan itu. Perdamaian akan kukuh, jika ditampung oleh tiang-tiang kepercayaan pemangku kepentingan. Jika kepercayaan itu sulit dibangun jangan berharap perdamaian akan terwujud.......tp........konflik akan semakin meningkat. Oleh sb itu, membangun sebuah perdamaian hendaknya diiringi dengan upaya meningkatkan kepercayaan diantara pemangku kepentingan yang terlibat dalam konflik.

KEPERCAYAAN dalam suatu hubungan amat penting bg melancarkan lagi hubungan y telah terjalin.. hargailah dengan kepercayaan y telah diberikan kepada kita. jangalah di salah gunakan kepercayaan y telah diberikan kepada kita.

takecare always
happy always
senyum sokmo
good luck
..baik baik slalu des..

Rabu, 23 Disember 2009


Hadirnya tanpa kusedari,

Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah,
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

dehearty
-permata-yang-dicari

gelagat si comel..=)

kak long cute x adek possing??hehe =p
memg comel adik ku syg..cute sgt..possing baek pny dik.. =)

kak long,adek na mam ceklat nih..
xmoh la snap picture adek ngah mam nie..
malu la adek..heehe~

adek de mcm model utk johnsons baby x kak long?
ngap sekali..hehe..
besh nye adek mam cekelat strawbeghy..
na cikit leh x dik??
xleh?? =(
xpe dik kedekut ye dgn kak long..
xna da la tangkap gmbr adek..
hehe..

suke tgk dak kecik..cumil jep kan..kan..kan.. =)

takecare always
happy always
senyum sokmo
good luck
..baik baik slalu des..

Selasa, 22 Disember 2009

sumayyah

Sejarah Mu Dikenang Sepanjang Zaman
Kau Berkorban Jiwa Untuk Cinta Agungmu
Kekuatan Iman Menjadi Tauladan
Tuhanlah Segala-galanya
Kecintaanmu Pada Allah Menguatkan Diri Mulia
Sumayyah

Engkau Sanggup Mengorbankan Nyawa
Untuk Agama Islam Tercinta
Beruntunglah Kami Kerana Memiliki Serikandi Sepertimu
Pada Jasad Lahir Kau Hamba Manusia Tapi Hatimu Hamba Pada Tuhan
Kerana Itulah Jiwamu Bebas Merdeka
Walau Jasadmu Diseksa
Jiwamu Bebas Dari Cinta Dunia dan Takut Mati
Kaulah Serikandi

Pengorbananmu Bermakna
Untuk Kebangkitan Islam
Generasi Penerusmu
Menjelajah Seluruh Dunia
Hingga Kami Beriman Pada Tuhan
Hasil Dakwah Dari Mereka
Pengorbananmu Mendidik Manusia
Hasil Cinta Tuhan dan Kasih Sesama
Mengorbankan Diri Demi Keimanan
dan Keselamatan Seluruh Manusia
Semoga Kami Dapat Cintakan Tuhan Lebih Dari Yang Lainnya
Semoga Kami Dapat Hidup Mulia Seperti Mu
Wahai Sumayyah

Pengorbananmu Bermakna
Untuk Kebangkitan Islam
Generasi Penerusmu
Menjelajah Seluruh Dunia
Hingga Kami Beriman Pada Tuhan
Hasil Dakwah Dari Mereka
Semoga Allah Membalasi Jasamu
Dengan Syurga Yang Kekal Abadi
Semoga Tuhan Sudi Menganugerahkan
Kekuatan Iman Seperti Imanmu
Semoga Kami Dapat Cintakan Tuhan Lebih Dari Yang Lainnya
Semoga Kami Dapat Hidup Mulia Seperti Mu
Wahai Sumayyah

takecare always
happy always
senyum sokmo
good luck
..
baik baik slalu des..

Isnin, 21 Disember 2009

...


Tundukku malu didepanMu,kernaku insan berdosa..kuadukan sesalanku..apakah kan Kau terima..kesunyian ini sedarkan diriku yang lena..tinggalkan semalam yang nanah,lantas meratap hina kan ku pada sempurnaMu..terpaut aku tak berpaling....ku bersyukur hanya padaMu tuhan ,kau temukan laluan bermula..Dan cintaMu bagai air di tandus sahara yang melepaskan dahaga suburkan cahaya menerangi langkahku,semaikan segala hiasan indah cintaMu ku bersyukur hanya padaMu tuhan ,kau tunjukkan laluan ku pulang Dan cintaMu bagai air di tandus sahara yang melepaskan dahaga ku mohon kau tenangkan gusar hatiku yang rawan,bimbang Kau singkirkan taubatku,kurayu Kau hulurkan keampunanMu padaku kelakku zalimi diriku....Janjiku padaMu abdikan seluruh jiwa sehingga masanya kau seru hujung nyawaku..ku bersyukur hanya padaMu tuhan,kau tunjukkan laluan ku pulang..Dan cintaMu bagai air di tandus sahara yang melepaskan dahaga..Tak jemu dimanakah hentinya rayuan taubatku padaMu....


jalan pulangku
~
unic~

aku ingin mencintaimu

Tuhan betapa aku malu

Atas semua yang Kau beri

Padahal diriku terlalu sering membuatMU kecewa
Entah mungkin karna ku terlena

Sementara Engkau beri aku kesempatan berulang kali

Agar aku kembali
Dalam fitrahku sebagai manusia

Untuk menghambakanMU
Betapa tak ada apa-apanya aku dihadapanMU

Aku ingin mencintaiMU setulusnya,

Sebenar-benar aku cinta
Dalam do`a

Dalam ucapan

Dalam setiap langkahku
Aku ingin mendekatiMU selamanya
Sehina apapun diriku
Kuberharap untuk bertemu denganMU ya Rabbi

edcoustic-aku-ingin-mencintaimu

(^_^)

~carring like teddy~
~loving like chocolate~
~sweet like candy~
~cute like merry~
~beautiful like barbie~

na post sekali lagi kate-kate ini:
Jadikanlah Ghadhdul Bashar (menundukkan pandangan)
sebagai "hiasan mata" anda, nescaya
akan semakin bening dan jernih.

Oleskan "lipstik kejujuran" pada bibir anda,
nescaya akan semakin manis.

Gunakanlah "pemerah pipi" anda dengan
kosmetik yang terbuat dari rasa malu
yang dibuat dari salon Iman.

Pakailah "sabun Istighfar" yang menghilangkan
semua dosa dan kesalahan yang anda lakukan.

Rawatlah rambut anda dengan "Selendang Islami"
yang akan menghilangkan kelemumur
pandangan lelaki yang merbahayakan
.
Hiasilah kedua tangan anda dengan gelang
Tawadhu' dan jari-jari anda dengan cincin Ukhuwwah.

Sebaik-baiknya kalung anda adalah kalung "kesucian".
Bedaklah wajah anda dengan "air Wudhu"
nescaya akan bercahaya di akhirat
.


insyaAllah~ =)
makasih sahabat kerna mengingatkanku tentang ini~
~one is better for this time~peaceful but lonely~
~two is better than one~
have a fren to talk together..
~sharing n carring also loving~

two??i never thinking fot two rite now..but i know,
two is better than one..sorry dear~

~one day i should choose for two~
..one day nanti lah..
..dop tahu bile..
maybe when my prince charming come n save me..haha..
like snow white's n cinderella's story aje..ahaha..(senget jep)
^_^^_^
gambar saje2 jep nie..hehe..cute sangat.. hehe..~sgt suke~

takecare always
happy always
senyum sokmo
good luck
..
baik baik slalu des..

Sabtu, 19 Disember 2009

~RAHASIA ITU HANYA KAU YANG TAHU~


segalanya tidakkan pernah berubah....
tapi.......

RINDU
rindu kepada mu hanya dia sahaja yang tahu

SAYANG
sayang kepada mu hanya dia sahaja yang tahu

CINTA
cintaku pada dirimu hany dia sahaja yang tahu

KASIH
kasihku padamu hanya dia sahaja yang tahu

SABAR
tuntun kan lah hatiku dalam sabar menanti kehadirannya

MASA
hanya masa yang bisa merubah segala-galanya

USAHA
tidak pernah ku berputus asa untuk usaha..
suatu hari nnti usaha itu adakah akan di teruskan?
mungkin tidak dan mungkin ya..

DOA
hanya mampu berdoa selepas usaha..

TAWAKAL
tawakal sahajalah selepas sudah berusaha dan berdoa..

KEPUTUSAN???
tidak tahulah keputusannya suatu hari nanti bagaimana..
bagaimana dengan jalan cerita hidupku..

RISAU??
usah lah risau..kerna segalanya telah tertulis sejak azali lagi..
tiada apa yang perlu di risaukan..

MASALAH??
dalam dunia ini jika seseorang itu tiada masalah,
maka bukan manusialah namenye tue..uhu~

takecare always
happy always
senyum sokmo
..baik baik slalu des..

Jumaat, 18 Disember 2009

sangat cumil dan sangat cute =)

..Rabbit2..
arnab..arnab..arnab..
kisah 3ekor arnabku~tersebut la kisah... ^_^

eh..ape y kamu bisikan tue eh..na dengar juga..
dop baek taw berbisik di hadapan orang.. =p

ia akan mendatangkan kecurigaan taw..
jangan bilang sama dia..
ku enggak mahu kawan sama dia..

isk,kamu nie enggak baek b'gaduh dong..

kita harus bermuafakat dong..jgn gaduh2 dong..

enggak baik..dop molep gocoh..
give me a time to think ok?bereh?
ahaha..apsal ko nie demand ngat ha??

ciap speaking london ag eh..
senget kamu..hua2..
jp2..ku na mikir jap..bg ku ms utk mikir..uhuhu..
benar juga ya kata kamu itu..

dop baek kite seme bergaduh kan..kan.kan.. =)

iya..bgitue dong kamu2 sekalian..
berbaek2 ajelah..xde ruginya kamu berbaek..ehehe..

lagi2,kalian kan adek beradik kembar..
enggak gtue dong??hua2..

senget terpengaruh ckp indon
(terikut cite ketika cinta bertasbih)
eh..eh..ade camera la..de owang snap picture kite lah..
heeeee~ ^_^ smile always..
senyum sokmo~

takecare always
happy always
senyum sokmo
..baik baik slalu des..

hijau




senang mata memandang~ =)
hijau itu indah. indah itu pasti cantek dan harmoni..
keindahan itu sangat istimewa.
keindahan itu hanya dapat dirasai oleh
insan y tahu menghargai keindahan alam ciptaan tuhan.
kagum bangat dengan ciptaanNYA..
syukur alhamdulillah,ku masih berpeluang
untuk menghayati alam ciptaanNYA ini.

akhir dan awal




salam akhir buat tahun yang telah lalu..salam awal muharam untuk tahun islam yang telah kita ketemu kembali.. petang tadi suatu majlis bacaan yasin dan bacaan doa akhir tahun, serta solat magrib berjemaah dan bacaan doa awal tahun serta solat hajat berjemaah telah diadakan di rumah aunty gulab. Selepas bacaan yasin selesai selepas solat asar,bacaan doa akhir tahun telah di bacakan oleh ustazah.kemudian, ustazah telah memberi sedikit tazkirah sebagai renungan dan tatapan bagi pengajaran dan iktibar buat para tetamu yang hadir. Daripada tazkirah yang telah diberikan, dapat di ambil sedikit pengajaran tentang kehidupan kita di dunia ini. Tazkirahnya adalah tentang berhijrah daripada perkara yg keji kepada terpuji. Dalam hidup di dunia ini,kita seharusnya sentiasa taat kepada printah Allah dan tinggalkan setiap laranganNya.
berhijrahlah wahai manusia.Tidak kira lah dari segi apa pun hijrahnya tetapi mestilah hijrah kepada perkara2 yang baik dan perkara2 yang terpuji.
Ustazah juga ade menceritakan tentang kisah penghijrahan Rasulullah s.a.w dari kota mekah ke kota madinah. Kemudian Usatazah ada memceritakan tentang kelebihan ayat 9 dalam surah Yasin. Iaitu doa pelindungan diri daripada terkena sihir......

Apakah azam anda sekalian untuk tahun baru ini???
tepuk dada tanyalah hati anda sendiri ya~

tahun baru,pasti azam pun barukan..paling tidak kita pasti akan upgrade kan lagi kan azam kita yang tahun lepas itu kan...isk,banyak pula kan ku kali ini.. =)
urm,ku punya azam juga..azam ku kali ini,mahu jadi y terbaek~(insyaAllah) dan azam yang lepas itu akan ku kekal maintainkan dan masih ada yang ingin ku upgradekan lagi...ku harap teman-temanku pun begitue jua ya! yeah!
ku perlukan semangat y lebih..ku perlukan ketabahan hati y kuat dalam menempuh kehidupan ku di dunia ini...ku perlukan rahmat mu tuhan,perlukan Hidayah dan Nur dari mu dalam menempuh setiap ujian yang ku hadapi dan y bakal ku hadapi kelak.. Ku harap teman-temanku sekalian pun bgitue jua ya! insyaAllah~.. semoga rahmatNYA sentiasa bersama kita semua..insyaAllah~

ehe..cumilkan adek kecik nie..nie anak aunty faridah...
cute sangat sb kecik2 da ekut mak die p
majlis2 mcm nie kan...kan..kan.. =)
mcm nie la bru bgus kan.kan.kan~
bgus2..good gurl~


takecare always
happy always
senyum sokmo
..baik baik slalu des..

Selasa, 15 Disember 2009

Selama ini kumencari - cari,Teman yang sejati
Buat menemani Perjuangan suci

Bersyukur kini pada-Mu Ilahi
teman yang dicari selama ini
Telah kutemui...~
Dengannya disisi,Perjuangan ini
senang di harungi,bertambah murni kasih Illahi

Kepada Mu Allah ,Kupanjatkan doa
Agar berkekalan kasih sayang kita
Kepada Mu Teman,Kupohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian
Telah kuungkapkan segala - galanya

kepada Mu Allah,Kupohon restu-Mu
Agar kita kekal bersatu
Kepada Mu Teman ,Teruskan perjuangan
Pengorbanan dan kesetiaan

Telah kuungkapkan segala - galanya
Itulah tandanya ,Kejujuran kita
Kumencari - cari teman yang sejati
Buat menemani perjuangan suci

jomm santai2 dengar lagu~