Extended Network Banners

Sabtu, 17 Oktober 2009

^_^

Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut kemulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.Siapapun pandai menghayati cinta, tapi tak seorangpun pandai menilai cinta karena cinta bukanlah suatu objek yang bisa dilihat oleh kasat mata, sebaliknya cinta hanya dapat dirasakan melalui hati dan perasaan.

...menuntut ilmu adalah taqwa..
...
menyampaikan ilmu adlah ibadah..
...
mengulang-ngulah ilmu adlah zikir..
...
mencari ilmu adalah jihad...

''ya Allah ya tuhanku,jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseorang y melabuhkan cintanya kepadamu..agar bertambah kekuatanku untuk mencintaimu,Ya muhaimin,jika aku jatuh hati,izinkanlah aku menyentuh hati seseorang y hatinya tertaut padamu..agar tidak ku terjatuh dalam jurang cinta nafsu..ya rabbana jika aku jatuh hati,jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatimu.
ya rabbul izzati,jika aku rindu,rindukanlah aku pada seseorang y merindui syahid ke jalanmu
ya Allah,jika aku menikmati cinta kekasihmu janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan bermunajat dipersetiga malam terakhirmu..ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihmu,janganlah biarkan aku tertatih jatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadamu..ya Allah,jika kau halalkan aku merindui kekasihmu,jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki da rindu abadi hanya kepadamu..''Amin..

Doaku agar kita smua sama-sama berjaya
dunia dan akhirat..

berjaya dalam mengahrungi segala dugaan dan cabaran
y sememangnya menguji kekuatan iman.
kerana tapak iman itulah y menemukan
cinta selama ini telah hilang...
semoga Allah meletakkan kita di bawah
payung rahmatNya..insyaAllah~

Tiada ulasan:

jomm santai2 dengar lagu~