Extended Network Banners

Jumaat, 18 Disember 2009

akhir dan awal




salam akhir buat tahun yang telah lalu..salam awal muharam untuk tahun islam yang telah kita ketemu kembali.. petang tadi suatu majlis bacaan yasin dan bacaan doa akhir tahun, serta solat magrib berjemaah dan bacaan doa awal tahun serta solat hajat berjemaah telah diadakan di rumah aunty gulab. Selepas bacaan yasin selesai selepas solat asar,bacaan doa akhir tahun telah di bacakan oleh ustazah.kemudian, ustazah telah memberi sedikit tazkirah sebagai renungan dan tatapan bagi pengajaran dan iktibar buat para tetamu yang hadir. Daripada tazkirah yang telah diberikan, dapat di ambil sedikit pengajaran tentang kehidupan kita di dunia ini. Tazkirahnya adalah tentang berhijrah daripada perkara yg keji kepada terpuji. Dalam hidup di dunia ini,kita seharusnya sentiasa taat kepada printah Allah dan tinggalkan setiap laranganNya.
berhijrahlah wahai manusia.Tidak kira lah dari segi apa pun hijrahnya tetapi mestilah hijrah kepada perkara2 yang baik dan perkara2 yang terpuji.
Ustazah juga ade menceritakan tentang kisah penghijrahan Rasulullah s.a.w dari kota mekah ke kota madinah. Kemudian Usatazah ada memceritakan tentang kelebihan ayat 9 dalam surah Yasin. Iaitu doa pelindungan diri daripada terkena sihir......

Apakah azam anda sekalian untuk tahun baru ini???
tepuk dada tanyalah hati anda sendiri ya~

tahun baru,pasti azam pun barukan..paling tidak kita pasti akan upgrade kan lagi kan azam kita yang tahun lepas itu kan...isk,banyak pula kan ku kali ini.. =)
urm,ku punya azam juga..azam ku kali ini,mahu jadi y terbaek~(insyaAllah) dan azam yang lepas itu akan ku kekal maintainkan dan masih ada yang ingin ku upgradekan lagi...ku harap teman-temanku pun begitue jua ya! yeah!
ku perlukan semangat y lebih..ku perlukan ketabahan hati y kuat dalam menempuh kehidupan ku di dunia ini...ku perlukan rahmat mu tuhan,perlukan Hidayah dan Nur dari mu dalam menempuh setiap ujian yang ku hadapi dan y bakal ku hadapi kelak.. Ku harap teman-temanku sekalian pun bgitue jua ya! insyaAllah~.. semoga rahmatNYA sentiasa bersama kita semua..insyaAllah~

ehe..cumilkan adek kecik nie..nie anak aunty faridah...
cute sangat sb kecik2 da ekut mak die p
majlis2 mcm nie kan...kan..kan.. =)
mcm nie la bru bgus kan.kan.kan~
bgus2..good gurl~


takecare always
happy always
senyum sokmo
..baik baik slalu des..

2 ulasan:

enyheartsdiamond berkata...

salam maal hijrah ;)

butterfly berkata...

salam maal hijrah juga buat kamu =)

jomm santai2 dengar lagu~