Extended Network Banners

Ahad, 8 Mac 2009

___

jauh disudut hatiku utkbersikap dingin sebegini...
tp setelah ku alami peristiwe ini, ape yg patut aku lakukan...
utk bersuare aku xmampu...
ape yg ku mampu hny lah mendiamkan diri..
aku tkut utk bersuare, kerna ku bimbang akan menyakitkan hati org di sekelilingku...

kerna terlalu mengejarkan kemewahan, ade yg diabaikan...
kite hidup didunia ini, pasti akan di berikan dugaan dan cabaran edup..
tp ape yg pasti..manusia itu sendiri yg perlu memilih jalan penyelesaian itu sendiri...

sekirenyer ini berlaku di dalam keluargeku,
apekah yg akan aku lakukan,??
erm,aku pon xpasti ape yg akan aku lakukan...

sementare kiter bergembire, ade insan yg sedang berduke..
aku mengerti maslah yg berlaku skrg, tp ape yg patut aku lakukan??
aku juge cube untuk menyelesaikan masalah ini.
tp ape yg mampu aku lakukan, hny lah memohon doa kepadeNYA agar semue masalah ini akan berakhir dengan perkara yg baek...
mengapekah semua ini terjadi???semua ini terjadi pasti ade hikmah di sebaliknyer...
dahulu begitu bahagia sgt ku rase,tp mengape kini begini pule jd nye...
erm, ya ALLAH adakah ini dugaan dan ujian buatku???
jikalau benar,kau kuatkanlah hatiku dan imanku terhadapmu...
agar aku tidak terpesong kelak...

sepi ku dikala ini tidak siapa yg ketahui,
tp dlm kesepian yg kurasa, aku perlu bersyukur, kerna dlm kesepianku, aku masih lg mempunyai teman2 yg lain..bagaimane pula yg diluar sn?masih rmi lg yg seperti aku...
tp mereka belum tentu lg seperti aku yg masih pny teman2..
adakah aku bersikap pentingkan diri sendiri dlm hal ini???
adakah aku cube lari dari maslah ini???
persoalan ini sering bermain di minda ku...
jgn lah maslah ini mengganggu pelajaranku...ya ALLAH bantulah hambamu ini..

aku kesiankan mereka, tp ape yg patut aku lakukan...
ya ALLAH kau berilah hidayah mu..kau tunjukkan lah aku jalan yg benar...
mengapekah satu per satu masalh timbul...
satu masalah masih blum selesai, tp masalah lain pula yg timbul...
peperiksaan semakin hampir,
kau lindungilah aku ya ALLAH,
kau kuatkanlah semangatku ya ALLAH..
jgn kau lunturkan semangatku...

ya ALLAH kau tunjukkanlah mereka jalan yg benar..
kau berilah mereka hidayah mu...
kau sedarkan lah mereka akan kesalahan yg telah mereka lakukan...

Tiada ulasan:

jomm santai2 dengar lagu~