Extended Network Banners

Khamis, 13 Mei 2010

dugaan

lagu muhasabah cinta nie pernah aku letak kat blog aku dulu~
tahun lepas kalau xsilap ku la...urmm,lirik lagu nie
sangat menyentuh hati..sungguh menusuk...
tiada kata2 lain selain ucapan syukur kepada mu ya Allah..
Ya Allah..kuatkanlah hatiku..
kuatkan juga semangatku ya Allah..
lindungilah daku dari putus asa..
ya Allah..benyak dugaan dan ujian y telah kau berikan kepadaku..
kau permudahkanlah segala urusanku ya Allah..
peristiwa kelmarin sangat mengejutkanku ya Allah..
segala galanya sungguh memalukan..tapi apakan daya ku ya Allah..
aku xmampu untuk masuk campur dan leraikan semua masalah itu ya Allah..
ya Allah,Bantulah hambaMu ini..

aku cube untuk gelak borak dengan rakan2..
minta cuti untuk keluar dengan teman2 supaye aku tidak
memikir semua masalah tue..tapi semuanya
plastik..hipokrit..apabila bersama teman aku boleh utk gelak,
tapi apabila pulang ke rumah?hanya Allah sahaja tahu..
dalam fb pon leh gelak2 tp hakikat sape y tahu..
gelak untuk hilangkan kesedihan..tp sebaliknya
menipu diri sendiri..menghiburkan hati y terluke..
ku ade call sumone y aku sayang..tapi xpernah na angkt fon..
urmm,,,xpelah..aku xpenting kot dalam hidup dia..
urmm,y penting hargailah saat2 yang masih ada..selagi nyawa masih ade..
hargailah orang y tersayang,...mahu saje menangis selalu..tapi jika ku menangis
pasti ummiku sangat risau..pasti ummi xmahu luahkan masalhanye kepade lagi..
sungguh pun itu..ummi lagi banyak beban y terpikul..aku hanya sedikit sahajekan..
urmm..kuatkan lah ummi ku ya Allah..tabahkan jua hati ummiku..
hari nie aku mintak cuti lagi sekali kerana xlarat untuk ke office..
sampai bilakah semua ini ya Allah~
bilakah akan berakhir semua ini ya Allah..

berikanlah hidayahMu kepadaku ya Allah..
ringankan lah bebanku ya Allah..

tunjukkan daku jalan y benar ya Allah..
jalan y engkau redhai..~
kau lindungilah keluargaku ya Allah..
andai kate diriku tidak mampu untuk bertahan dengan dugaan ini,
kau bantulah aku ya Allah..kau kuatkan diri ku..
tabahkan hatiku..permudahkan segala urusanku..~

♥takecare always♥
♥happy always♥
♥senyum sokmo♥
♥good luck♥
..♥baik baik slalu des♥..


Tiada ulasan:

jomm santai2 dengar lagu~